Sunday 9 September 2012

Transformasi Masjid Pulau Pasir Mandi

Assalamualaikum

Seiring dengan kemajuan masyarakat dan masjid daripada tempat lain. Penduduk Kg. Pulau Pasir Mandi sedang berusaha melakukan transformasi Masjid Pulau Pasir Mandi bagi kemudahan dan keselesaan orang kampung dan orang ramai.

Sehubungan itu, Ahli Jawatan Kuasa Masjid Pulau Pasir Mandi bertungkus lumus membuat kertas kerja bagi mencari kos pembinaan dan pembaik pulihan bangunan masjid. Alhamdulillah, dengan bantuan sumbangan orang ramai dan Kerajaan Malaysia, Masjid Pulau Pasir Mandi berubah sedikit demi sedikit.

Berikut merupakan gambar terkini persekitaran masjid.


Pandangan dari jalan raya utama Kg Pulau Pasir Mandi


Kawasan Tapak Letak Kereta


Terima kasih kepada beberapa orang hamba Allah yang sudi berbesar hati untuk mewakafkan tanah mereka di hadapan masjid bagi kawasan tapak letak kereta. Dengan adanya kemudahan tapak letak kereta ini, ianya sangat membantu mengurangkan kesesakan lalu lintas terutama pada waktu solat jumaat dan musim perayaan. Semoga Allah S.W.T memberi kebaikan kepada anda semua.

Pintu Masuk Utama yang lama

InsyaAllah, jika bajet mencukupi, jalan utama masuk ke Masjid akan diperbaiki

Penambahan ruang koridor

Ruang koridor yang terletak dihadapan ini masih dalam pembinaan. Laluan untuk golongan O.K.U juga turut disediakan.

Diharapkan dengan transformasi bangunan Masjid Pulau Pasir Mandi ini akan merapatkan lagi hubungan penduduk kampung dan orang luar khususnya umat Islam.

Beberapa pelan perancangan masjid akan dipostkan pada masa akan datang. Segala pandangan berhemah atau idea yang bernas amat dialu-alukan


Berkhidmat untuk Agama, Bangsa dan Negara

Admin Blog

No comments:

Post a Comment